Юні дослідники на фестивалі «Арсенал ідей»

Юні дослідники на фестивалі «Арсенал ідей» 3 червня, в рамках проведення інтерактивного фестивалю для дітей та підлітків «Арсенал ідей», учні-члени відділення філософії та суспільствознавства Київської Малої академії наук учнівської молоді разом зі своїми керівниками секцій та наставниками взяли участь у роботі секції «Я І ФІЛОСОФІЯ» Форуму нової освіти. Робота секції була доволі цікавою та незвичною. Унікальність її полягала в тому, що молоді дослідники були безпосередніми учасниками заходу, і саме їхні думки стали важливою основою для подальшого обговорення проблематики у фаховому середовищі. Учасники форуму об’єдналися задля того, аби поставити у центр спілкування саме учнівську спільноту та спільно працювати над системою, яка визначатиме особистісний підхід до кожної дитини та дозволить отримувати задоволення від навчання.


Аудиторія форуму складалася з експертів, фахівців, викладачів  різних сфер позашкільної освіти, та професорсько-викладацького складу столичних вишів. Хедлайнером секції виступив президент МО «Філософія для дітей країн Азії та Океанії», доктор філософії Джінван Парк, який ознайомив присутніх з методикою «Філософія для дітей», що була створена в 1970-тих роках професором університету Монклер Метью Ліпманом.



Сутність методики полягає в тому, щоб навчити дитину філософувати: розмірковувати, вести дискусію, аналізувати, формулювати аргументи, бути відкритою до співбесідника. Під час спілкування увага фокусується не на запам’ятовуванні інформації, а на її активному «творенні», тобто повною мірою активізується інтелектуальний потенціал учня.



Молоді науковці застосували так званий «сократівський діалог» – де всі учасники є рівноправними партнерами: аргументували думки, творили гіпотези, розвивали поняття, виявляли різні можливості й альтернативи, формулювали запитання, визнавали різні точки зору та приймали рішення. Бо саме їм у суспільній перспективі потрібно підготуватися до свідомої і відповідальної участі в демократичному устрої, навчитися формувати критичне, креативне, бережливо-турботливе мислення, усвідомлено підходити до визначення та розуміння основних категорій і засад життя людини  й суспільства.



Версія для друку Опубликовано: 10 Червня 2016
Поділитись: