ШКОЛА ЮНОГО НАУКОВЦЯ
Як народився цей проєкт?
«Чому небо синє?
Чому речі падають на землю?
Як проростає сім`я?
Що створює звук і музику?
Звідки беруться гори?»
Діти ставлять своїм батькам сотні подібних запитань. І це прекрасно. Їх погляд на звичайні для нас об’єкти та ситуації – зовсім незвичайний. Вони цілком можуть помітити те, що нами, з тієї чи іншої причини, просто проігноровано. Дитячий розум – це величезний потенціал нового погляду на старі явища та об’єкти. Обов’язок та місія дорослих – відкрити реалізацію для цього потенціалу.
«Школа юного науковця» – що це?
«Школа юного науковця» – це наукова освіта для дітей молодшого та підліткового шкільного віку.
Ми усвідомлюємо, що не всі діти – учасники проєкту – стануть науковцями, оберуть науку своєю професією. Така мета і не ставиться. Проте ми впевнені, що зацікавлений, допитливий погляд на світ, сформоване наукове мислення, когнітивна спроможність бачити взаємозв`язок явищ, на розвиток яких передусім спрямовано проєкт, вплине на якість їхнього життя, яку б професію вони не обрали, чим би в житті не займалися. Адже людина з науковим мисленням менш схильна піддаватися маніпуляціям, а тому менше ризикує бути ошуканою; у важливих ситуаціях вона з більшою вірогідністю прийматиме правильні рішення, бо виходитиме з усебічного їх аналізу. Та й, зрештою, просто пізнавати світ, захоплюватися його маленькими і великими дивами, перевідкривати (хай тільки і для себе) його закони – це потужне джерело радості і смислів, які роблять людське життя повноцінним.
Найменше цей проєкт має на меті «нафарширувати» дітей науковими фактами (цього у підручниках і зараз не бракує). Він скерований передусім на формування у них наукового мислення через практику проведення власних дослідів, опанування науковим методом, дослідницькими вміннями, у цілому – на формування наукового погляду на світ – природний і соціальний.
Для кого цей проєкт?
Цей проєкт – для школярів – учнів початкової школи (2-4-й класи) та молодших підлітків (5-7-й клас), передусім для тих із них, хто проявляє інтелектуальну активність, допитливість, схильність до творчої діяльності, які не завжди можна зреалізувати повною мірою в межах традиційного навчання, опановуючи шкільну програму. Це ні в якому разі не означає наявність якихось інтелектуальних фільтрів для відбору дітей: єдина підстава для участі – бажання дитини. Також у цьому проєкті можуть «знайти себе» діти, які в силу наднормативної активності та зазначених вище особливостей мають певні складності у стосунках з однолітками – нерідко для своїх однокласників вони є «білими воронами», «задаваками», «ботанами» тощо, що спричиняє психологічний дискомфорт перебування у навчальному колективі.
Як проходять заняття?
Проєкт «Вчимося бути дослідниками» не є навчальним в традиційному розумінні цього поняття. Чи збагатяться його учасники знаннями? Так! Проте проєктом не передбачено викладення системи знань якоїсь науки, знання становитимуть не основний, а лише побічний продукт діяльності учасників проекту. Вони здобуватимуться не шляхом засвоєння викладеного ведучим систематизованого матеріалу, а через залучення дітей до спостереження за явищами оточуючого світу, постановку дослідів, практику виконання дослідницьких проектів, творчих робіт, інтелектуальні пізнавальні ігри тощо. Плануються екскурсії в музеї, знайомство з відділеннями Київської МАН. Чільне місце займуть презентації дітьми результатів своєї роботи (проектів) та їх обговорення, рефлексія (у межах доступного) своїх здобутків та невдач, аби накопичувати здатність примножувати свої досягнення, долаючи свої обмеження.
Загальним результатом реалізації проєкту має стати виражене бажання дітей пізнавати нове, знайомитися з досягненнями сучасної науки, переживання задоволення від процесу пізнання і радості від здобутих в цьому процесі результатів.
01 листопада 2022 року починає свою роботу «Школа юного науковця».
Ми започатковуємо для учнів 2-7 класів цікавий STEM-орієнтований курс «Стихії: погляд крізь науку і мистецтво».
Теми занять охоплюють програми з мистецтва, природознавства, хімії, біології, технологій, географії, історії. Розглядатимуться чотири стихії: вода, повітря, земля, вогонь. Через виключно практичні роботи учні будуть досліджувати і створювати прекрасне і навпаки, прекрасне помічати через прояви природних закономірностей.
Заняття будуть проходити онлайн три рази на тиждень; також присутні домашні завдання ( за змоги), що пов'язані з малюванням та експериментами.
Умови участі: готовність систематично відвідувати заняття і бажання експериментувати.
Заповнюйте реєстраційну форму.
Заняття проходять на безкоштовній основі.
Графік роботи

Залиште заявку на навчання
у школі юного науковця
та приєднуйтесь до студентів
Київської МАН
Керівники

Карчина
Лариса Яківна
засновниця "Школи юного науковця", керівник секції педагогіки, закінчила Київський державний університет ім. Т.Г. Шевченка. Педагогічне звання «Керівник гуртка-методист». Нагороджена: Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, Нагрудним знаком «Відмінник освіти України», Нагрудним знаком «Василь Сухомлинський», Подякою Київського міського голови

Казакова
Ольга Ігорівна
сертифікований Collegium Wratislaviense (Польща) тьютор ІІ ступеня, аспірантка кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики НПУ
ім. М.П.Драгоманова

Шеменьова
Юлія Володимирівна
викладач ЦК "Образотворчого мистецтва та дизайну" Фахового коледжу «Універсум» Київського університету
ім. Бориса Грінченка, доктор філософії
Календар заходів
- 11:00 - Вебінар «Багатогранна інженерія. Від молоту - до зірок!» від науковців Навчально-наукового механіко-машинобудівного інституту КПІ ім. Ігоря Сікорського.
- 15:00 - Інтерактивне заняття з кібербезпеки «Безпека цифрового світу» для учнів 6-8 класів. Майстер клас по безпеці цифрової особистості в цифровому світі.
- 16:00 - Екскурсія до музею "Кирилівська церква"
- 12:00 - Дебати для старшокласників «ДЛЯ ЧОГО МИ ПРАЦЮЄМО: КАРʼЄРНЕ ЗРОСТАННЯ АБО ТИХЕ ЗВІЛЬНЕННЯ»
- Фестиваль дитинства «ЩАСТЯ ДЕЙ для дітей» у парку розваг Neopolis!
- 13:00 - Майстер-клас «Популярне матеріалознавство: художнє литво сувенірної продукції»
- 13:00 - Майстер клас «Роботизація процесів дезінфекції приміщень за допомогою дрона» та презентація проєкту «Пошуково-рятувальна роботизована система»
- 15:00 - Відкриті онлайн-лекції «Лазерні технології»
- 11:00 - Інтерактивне заняття з кібербезпеки «Ідемо по цифрових слідах» для учнів 8-10 класів
- 15:00 - Майстер клас «Сприйняття навколишнього світу сучасним роботом» для учнів 8-10 класів
- 15:00 - Урочиста підсумкова сесія Київської Малої академії наук за результатами 2022-2023 навчального року
- 15:00 - Майстер клас «Розум робота. Як він влаштований?» для учнів 8-10 класів
Наші партнери
Контакти відділення "Школа юного науковця"
//facebook.com/groups/kmantekhnik/
Адреса: 01011, Київ, вул. П. Мирного, 19
Карчина Лариса Яківна, методист Київської МАН
Тел: (098) 854-27-59
E-mail: metodist2012@ukr.net