Тренінг-практикум на тему «Реалізація права споживача на вичерпну інформацію від торгівельних мереж»

Перехід України до ринкової економіки визначив нові умови для діяльності вітчизняних фірм, підприємств, організацій як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринках.
Держава захищає права споживачів (ст. 42 Конституції України), що є однією із фундаментальних ознак сучасного демократичного суспільства і складовою захисту прав людини.
Усі громадяни, незважаючи на вік, стать, професію, соціальний стан, є споживачами. Ми купуємо продукти харчування, одяг, взуття, користуємося послугами міського транспорту, перукарень, ремонтних майстерень і т.д. Придбавши щось за гроші, ми вступаємо у відносини із продавцями, виробниками товарів, робіт, послуг, а значить, виступаємо у ролі споживачів. Відповідно, окрім отримання всього спектру послуг, маємо ще і невід’ємне право на вичерпну інформацію.
Незважаючи на всім добре відомий вислів «Споживач завжди правий», іноді і права продовжують порушуватися, і доступу до інформації, якої потребуємо, ми не маємо.
Доступ до інформації та впевненість у захисті прав є важливим елементом, що регулюється через правничі заходи. Як наслідок, слід зазначити, що юридична відповідальність – саме той важіль, який стоїть на захисті прав споживача. Її суть полягає у цілеспрямованому впливі на поведінку кожного за допомогою юридичних заходів, а метою є охорона і захист суспільних відносин від будь-яких незаконних порушень.
Учні-члени відділення філософії та суспільствознавства досить активно обговорювали ці надзвичайно актуальні питання, що стосуються кожного. Отримана інформація, безсумнівно, знадобиться їм у повсякденному житті.