Оголошення результатів Всеукраїнського творчого конкурсу учнівських робіт «МедіаМАН-2021»

Конкурс мав за мету знаходити, заохочувати та розвивати нові таланти серед учнівської молоді, схильної до журналістської діяльності, сприяти її профорієнтації, стимулювати до прояву активної життєвої позиції, тому учасникам була надана можливість проявити свої творчі здібності та пропонувати проєкти у чотирьох номінаціях: «Медіасторі», «Фотосторі», «Медіасторі: підкаст» та «Візуальна медіасторі».
За результатами оцінювання авторських та колективних проєктів учнів загальноосвітніх шкіл, вихованців позашкільних закладів для дітей і юнацтва, учнів та студентів професійних (професійно-технічних) і вищих навчальних закладів України та зарубіжжя було визначено переможців.
У номінації «Медіасторі» перше місце посіла Аліна Стефанишин, учениця 11 класу Конотопської гімназії Конотопської міської ради Сумської області. ЇЇ робота «Пандемія COVID-19: філософія нового життя» присвячена одній із найболючіших тем сьогодення. Лаконічно та аргументовано висловлена власна думка, подано доречні узагальнення та інтерпретації, авторці також вдалося проілюструвати свої роздуми прикладами. Навіть дещо емоційна художність у лексемах на кшталт «негідника-віруса» не зіпсувала цього професійного медіатексту.
Друге місце журі присудило Глєбу Чубенку, учню 11 класу навчального закладу «Креативна міжнародна дитяча школа» м Києва. Його робота «Виклик сучасного світу: екологія» виконана у цікавому стилі з виразним авторським баченням, тут прослідковуються елементи журналістики роздумів, де факти піддаються глибшому аналізу та підсвічуються публіцистичними акцентами. Есе Глєба лише підтвердило таке враження від його роботи, адже в ньому він теж продемонстрував креативність у виконанні завдань, цікаво пояснив свій шлях до захоплення журналістикою, поділився своїми планами на обрання майбутнього фаху. Есе, написане за технологією сторітелінгу стало ще одним свідченням зацікавлення медіасферою та ефективною роботою зі словом.
Третє місце розділили Альона Мандзюк, учениця 10 класу Опорного закладу Орлівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок» Кочубеївської сільської ради ОТГ Херсонської області Кочубеївського освітнього округу та Олена Сергієнко, учениця 8 класу Запорізької загальноосвітньої школи № 12. Альона вразила журі зрілим та сміливим фокусом в загальній темі конкурсу, вона запропонувала подивитися на глобальні проблеми крізь призму дезінформації, фейків, викривленого інформаційного поля. Втім, робота потребує доопрацювання, щоб, крім яскравих, навіть сенсаційних тверджень, які, на жаль, такі притаманні сучасній журналістиці, в матеріалі були і виважене коментування і аргументовані висновки. Вік учасниці якраз і є запорукою того, що до хисту обов’язково додадуться ще й професійні навички професійного журналіста, для цього потрібен час і зусилля. Олена запропонувала до конкурсу лаконічний і виважений матеріал, втім так не вистачило пояснення, чому ж саме в контексті викликів сучасного світу йдеться про проведення спортивних змагань, журі продовжило цю думку замість авторки, висловивши побажання ретельніше опрацьовувати «редакційні завдання» (тематику конкурсу, його завдання).
У номінації «Фотосторі» перше місце посіла Юлія Наконечна, студентка 1 курсу Познанського технікуму імені Йохима Лелевела (Польща), учасниця гуртка «Фоторепортер» Миргородської станції юних техніків, за творчий проєкт «На відкритті виставки картин київської художниці Тамари Турдиєвої», у якому показала, що, навіть у темні пандемічні часи обмежень, дистанцій, душа прагне прекрасного. У репортажному фото з виставки картин, де у поглядах захоплення, а решту емоцій сховано під масками, журі оцінило красиву й водночас болісно-філософську метафору на сьогодення.
Друге та третє місця посіли учасниці з Конотопа: друге місце журі присудило Анастасії Павлюк, учениці 10 класу Конотопської гімназії Конотопської міської ради Сумської області, третє — Софії Хомік, учениці 8 класу цієї ж гімназії. Анастасія на конкурс надіслала дві роботи — фотонарис «За творчістю Ліни Костенко» та фотопортрет «За творчістю Ліни Костенко». ЇЇ фото — якісні, вражаючі та глибокі за змістовими акцентами. В епоху швидкої інформації саме ці запропоновані у ролі медіапроєктів роботи яскраво демонструють потребу в якісній художньо-публіцистичній журналістиці, де є місце Образам, глибоким змістам, художнім паралелям, тонкому естетичному досвіду. Цікаві своєю тематикою і фото Софії. Її проєкт «Таємниці душі підлітка» — це авторське прочитання та влучне опрацювання проблеми.
У номінації «Візуальна медіасторі» перше місце за цілісність матеріалу, у якому відображено прагнення до гармонії, розвитку внутрішнього світу, духовну складову присуджено Анні Скрязі, учениці 8 класу ліцею «Наукова зміна» м. Києва. Творчий проєкт учасниці послідовно розповідає про класичну музику, варто відзначити чіткий та логічний виклад матеріалу, продуману виважену структуру, а також тонкий настрій. Конкурсантка вдало підібрала візуальний ряд, урізноманітнила його інтер’єрною зйомкою, анімацією, різними ракурсами, а також цікаво використала предмети в кадрі.
Другим місцем у номінації журі відзначили колективний проєкт «З Україною в серці» учнів 5 класу з «Київської загальноосвітньої приватної школи І-ІІІ ступенів «Британська міжнародна школа-Київ». Виклики сучасного світу цей творчий гурт потрактував як пошук шляхів ефективної комунакації у глобалізованому мультикультурному світі, цінність збереження культурної різноманітності на тлі взаємоповаги та гармонійного поступу в діалозі. Такі юні, але заповзяті, наймолодші учасники конкурсу Євген Білик, Юрій Бойко, Уляна Ісаєва, Аліса Каліберда, Володимир Латишевський, Тарас Лось, Марія Сухомлин, Валерія Шевченко, Вікторія Шевченко, Марія Юрченко та Поліна Юрченко спрацювали як справжня редакція, бо, як розповіли в супровідному есе, відразу поділили ролі, поставили цілі, зуміли залучити до виконання завдання навіть керівництво свого закладу, особливо цікаво, що в часи пандемічних викликів цим юним медійникам вдалося задіяти в своїй роботі навіть дистанційні форми медіароботи, як от інтерв’ю скайпом. Оригінальний виклад матеріалу, цікавий юний погляд на проблему, а в підсумку — чудова заявка на цікаві орієнтири в професійному зростанні.
Третє місце журі присудило Руслану Заікіну, учню 10 класу Бахмутської загальноосвітньої школи № 24 Донецької області. Цю роботу журі відзначило не стільки за змістове наповнення (бажаним залишається чіткіше опрацювання конкурсної теми учасниками), скільки конвергентні навички юного медійника, адже про своє хобі — монтаж — учасник із захопленням розповів в мотиваційному есе.
Рішенням журі не присуджено місць у номінації «Медіасторі: підкаст», адже жодна з поданих робіт не відповідала заявленому жанру, хоча проєкти були тематично різноманітними.
Відзначимо, що кожен конкурсант (це було обов’язковою умовою) на конкурс надсилав есе на тему «Чим мене приваблює професія журналіста». Різні за обсягом та індивідуальні роздуми учасників щоразу доповнювали сприйняття творів, пояснювали мотивацію, розкривали творчий задум, або ж узагалі знайомили з автором у несподіваному ракурсі. Один із таких текстів, поданих як есе, журі відзначило особливою відзнакою, бо це цілісний художній твір з оригінальним задумом та чудовим творчим утіленням. Йдеться про есе Ольги Камінської, учениці 11 класу Ірпінського академічного ліцею НУБіП України.
Творчий конкурс мав також на меті підтримувати педагогів та колективи освітніх закладів, які працюють з творчою молоддю та допомагають учням розкрити свої здібності, показати своє вміння та проявити майстерність у творчих проєктах. За активність у проєкті відзначено:
— Борисенко Олену Миколаївну, вчителя української мови та літератури Конотопської гімназії Конотопської міської ради Сумської області,
— колектив ТОВ «Київська загальноосвітня приватна школа І-ІІІ ступенів «Британська міжнародна школа-Київ», зокрема Базарну Олену Володимирівну, учителя української мови та літератури та
— колектив Миргородської станції юних техніків, зокрема керівника гуртків «Теледебют» та «Фоторепортер» Марченка Миколу Миколайовича.
Переможці конкурсу будуть нагороджені дипломами та подарунками. Вручення відбудеться на підсумковій онлайн-сесії відділення суспільних комунікацій Київської Малої академії наук учнівської молоді 30 травня о 16:00.
Усі твори переможців будуть оприлюдені на сайті Київської МАН, а також через офіційні акаунти в соцмережах КМАН. Вітаємо переможців та учасників конкурсу!