Японія у трьох вимірах

Японія у трьох вимірах 29 січня керівники секцій Київської Малої академії наук учнівської молоді та їхні вихованці завітали до Національного художнього музею України, де з нагоди оголошення 2017-го року роком Японії в Україні стартував проект «Світ кабукі». У рамках цього проекту була проведена бесіда керівника секції історичного краєзнавства відділення КМАНУМ Ганни Овсіївни Владимирської з юними дослідниками на тему «Японське мистецтво у трьох вимірах»: світ жінки, світ квітів і птахів та світ європейців, закоханих в японську культуру. Після надзвичайно цікавої розповіді МАНівці ознайомилися з виставкою витонченої японської гравюри укійо-е «Світ кабукі». Національний художній музей України та посольство Японії в Україні презентували одне з виняткових явищ світового мистецтва, яке вплинуло на формування не тільки культури Японії, але й на історію всієї світової культури.




На виставці експонується близько 100 робіт найвпливовішої школи японської графіки ХІХ століття – школи Утаґава. Її представники відомі творами у жанрі якуся-е – зображень акторів театру кабукі. Актори користувались надзвичайною популярністю серед городян, що сприяло розвитку художнього напряму.



1997-го рок уколекція творів укійо-е була подарована Національному художньому музею Посольством Японії в Україні. Частина робіт за угодою з Посольством Японії у 1998-1999-их роках була передана до інших українських музеїв – Національного музею мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, Полтавського художнього музею, Севастопольського художнього музею. Але в Національному художньому музеї України продовжують зберігатися 167 творів майстрів укійо-е школи Утаґава, найвизначнішої і найбільш впливової школи майстрів укійо-е в Японії 19-го століття. У цей період країна переживала визначальні для своєї історії трансформації: закінчився період Едо, який тривав з 1603-гороку, і на зміну йому розпочався період Мейдзі (1868–1912), що увійшов до історії Японії як час найзначніших змін в усіх сферах життя країни.





Мистецька мова і образи укійо-е близькі до ідей театру кабукі, адже стиль укійо-е складався під значним впливом естетики кабукі. На гравюрах ми бачимо не живих реальних людей, а театральне амплуа актора, його перевтілення. Обличчя акторів схожі на маски, їхні пози і жести умовні. Як і на театральній сцені,простір в гравюрі різко обмежений і розмежований, а усі фігури і предмети на другому плані схожі на театральну площинну декорацію. Гравюра утворює єдиний візерунок з фігур людей і барвистих тканин, каліграфічних написів і прикрас інтер’єру – створюється враження рівнозначності і важливості кожного елементу. Візерунок робить гравюру укійо-е схожою на розкішну тканину з витонченою вишивкою – таку ж, в яку вдягнені персонажі театру кабукі.



Радимо усім знайти час і завітати до Національного художнього музею України! Виставка працює до 19 лютого 2017-го року.



Версія для друку Опубликовано: 30 Січня 2017
Поділитись: