Використання ГІС в освітньому процесі

моделей та геоаналітичних засобів»
Jack Dangermond,
засновник компанії ESRI
Потужним інструментом для всіх напрямів географічних досліджень, що проводяться як в освітніх, так і в наукових цілях є – геоінформаційні системи (ГІС). Це інноваційний засіб, що являє собою систему, яка збирає, організовує, керує, аналізує і розподіляє географічну інформацію.
Сьогодні ГІС перетворилися з програмного забезпечення, яке використовується обмеженим колом фахівців, у доступну для кожного можливість отримати не лише готову інформацію, але й створити її самостійно у рамках власної науково-дослідної роботи.
З метою ознайомити освітянський колектив міста Києва з можливостями ГІС відділом впровадження інформаційних та інноваційних технологій КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» було проведено заняття для вчителів географії та економіки Дніпровського, Голосіївського та Святошинського районів на тему «Використання ГІС в освітньому процесі». Захід відбувся в рамках загальноміського семінару «Використання середовища віртуальних лабораторій в організації навчально-дослідницької діяльності учнів-членів МАН».
На прикладі програмного забезпечення ArcGIS 10.1 продемонстровано переваги використання продуктів ГІС-технологій як у повсякденному житті, так і при написанні самостійних науково-дослідницьких робіт учнів Київської Малої академії наук. Представлено ряд тем, підтем та картографічні матеріали, що їх можуть використати учні у географічному, екологічному та економічному напрямках досліджень. Проілюстровано поетапність створення електронної карти у вигляді схеми. На прикладі проектних матеріалів Національного центру «Мала академія наук України», що на даний момент знаходяться на етапі формування, показано практичне використання електронних інтерактивних карт у руслі таких тем досліджень:
«Інтенсивність флуоресценції хлорофілу»;
«Карта мінералів світу»;
«Віртуальний геологічний музей».
Робота в цьому напрямку досліджень передбачає можливість залучення учнів Київської МАН до подальшого наповнення бази даних цих проектів, про що було повідомлено учасникам заходу.
Також було продемонстровано процес встановлення настільного програмного забезпечення ArcGIS 10.1 на персональні комп’ютери.
Фахівці КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді» запропонували вчительському загалу провести цикл семінарських занять індивідуального та групового характеру щодо використання ГІС-технологій у руслі науково-дослідних робіт учнів Київської Малої академії наук.