Виховуємо лідерів та переможців: розпочала роботу Лабораторія лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН

Друга частина заходу відбувалася за двома методиками групової роботи – «Світове кафе» та «Побудова консенсусу». Юні дослідники у групах та індивідуально намагалися знайти відповіді на одне глобальне питання – «До яких видів діяльності Київської МАН ми, як молоді науковці, готові активно та з цікавістю долучатися задля ефективного спільного вирішення наукових проблем?»
Під час групових обговорень було згенеровано чимало ідей, які всі разом можуть стати чудовим поштовхом до створення «Ліги Київ МАН» – спільноти молодої наукової еліти Києва, яка отримає змогу через активну комунікацію між усіма її членами модернізувати українське академічне наукове середовище та вивести на новий рівень втілення у життя своїх відкриттів, розробок, винаходів.
Як показали результати фасилітації, вихованці різних секцій та відділень Київської МАН прагнуть більше спільних заходів та видів роботи, які б дозволяли вирішувати актуальні питання сьогодення на міждисциплінарному рівні під час колективного діалогу (дискусії, диспуту тощо). Не менш важливою для них залишається питання підтримки досліджень та розробок з боку інвесторів, що, на думку МАНівців, є запорукою впровадження результатів науково-дослідницької роботи в апробаційне середовище. Необхідність обміну досвідом між молодими, але вже визнаними науковцями, та початківцями також заслуговує на увагу, адже позитивний приклад породжує мотивацію, а мотивація – бажання не зупинятися на досягнутому. І це лише частина пропозицій, отриманих під час групових обговорень.
Результати міських етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН за останні 10 років свідчать, що в Україні формується нове покоління науковців – високоінтелектуальних, талановитих, креативних, готових не лише продукувати інновації, але й активно втілювати їх у життя, щоб кожен з членів майбутньої «Ліги Київ МАН» у будь-якому куточку світу міг з гордістю сказати, що бути науковцем в Україні – це престижно.
Атмосфера на заході панувала дружня, відверта та надихаюча. Молоді науковці з ентузіазмом висловлювали, обговорювали, а потім презентували власні ідеї, відчуваючи, що їх думка важлива для керівництва та педагогів Київської МАН і буде взята до уваги, що вони є ініціаторами позитивних змін.
Висловлюємо щиру подяку Світлані Маховській – організатору фасилітаційних практик в науковому середовищі, кандидату історичних наук, заступнику директора Державного наукового центру захисту культурної спадщини від техногенних катастроф, яка чудово організувала та провела групові обговорення, а також модераторам на фасилітації – Єгоровій Олександрі, кандидату педагогічних наук, викладачеві Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова, та Мойзріст Світлані, магістрові міжнародної економіки та менеджменту Київського національного економічного університету ім. В. Гетьмана.