Відділення філософії та суспільствознавства вітає!

Можна багато описувати сутність, цілі та методи, але найкращим, на наш погляд, є, власне, те, як сама юна філософиня про це розповідає. Отже, пряма мова: «Одного разу на мою поштову адресу надійшов лист із пропозицією, заповнити анкету для вступу у Всеукраїнську профільну школу з філософії. Тоді, коли я отримала зворотний лист, в якому зазначалося, що мене зараховано до числа учасників цього освітнього проєкту, неймовірно зраділа, бо вважала, що за ці сім днів зможу значно покращити свої навички у написанні есею. Якщо чесно, то перед початком занять, думала, що це 3-4 години корисних, але сухо і нудно вкладених лекцій. Я була сильно вражена, коли зрозуміла, що потрапила не туди, куди очікувала, натомість я опинилася в дуже цікавому і приємно-незвичному для мене середовищі, в якому дізналася неймовірно багато нового.
За період навчання у Школі з філософії протягом шести днів я отримала нові знання за темами
- «Теорія есе»
- «Логіка. Поняття і образ»
- «Риторика і стилістика»
- «Поетика. Текст і твір. Архітектоніка і композиція. Структура речення. Тропи фігури»
- «Як аргументувати переконливо: стандарти, методи і практика»
- «Есе «починається там, де є мисль»: есеїстичний погляд на есеїстику»
До того ж ми робили вправи для розвитку креативного мислення, проходили цікаві квізи та «Р4сLab». Кожне заняття починалося з інтеграції (нас розподіляли на невеличкі групи, в яких ми обговорювали запропоновані теми – на мою думку, саме це допомогло створить дружню атмосферу, що завжди панувала в колективі), а завершувалося написанням рефлексій (це невеликі за обсягом відгуки про сьогоднішнє заняття, про те як ти себе там почував).
В останній, сьомий день, ми писали есе, в якому намагалися застосувати на практиці здобуті знання. Трохи згодом ми зібралися ще раз, аби почути поради та зауваження щодо наших есе, особисто я, обов’язково дослухаюся до них!»
Організаторки школи: Кравченко Юлія Миколаївна, завідувачка Лабораторії з розвитку критичного мислення НЦ «МАНУ» кандидатка філософських наук, тренерка з методики «Філософія для дітей» Метью Ліпмана; Нагорна Наталія Миколаївна – методистка Лабораторії з розвитку критичного мислення НЦ «МАНУ».
Лектори(-ки): Дзьомба Наталія Михайлівна – кандидатка наук з соціальних комунікацій, викладачка журналістики (НУ «ЛП»), наукова співробітниця Дому Франка (Музей Івана Франка у Львові); Крилова-Грек Юлія Михайлівна – кандидатка психологічних наук, доцентка НАУКМА, директорка Інституту психолінгвістичних досліджень, експертка-психолінгвіст міжнародного проєкту у складі кримської правозахисної групи; Кришмарел Вікторія Юріївна – кандидатка філософських наук, старша наукова співробітниця відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України; Сінченко Олексій Дмитрович – директор Архівного центру дисидентських студій Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського, головний редактор видавництва «Дух і Літера», доцент Київського університету імені Бориса Грінченка, член Українського ПЕН.