Великий адронний колайдер зупиняється на дворічну модернізацію

«У нас є всі підстави бути дуже задоволеними результатами перших трьох років роботи колайдера, − розповідає Рольф Хеуер (Rolf Heuer), генеральний директор Європейської організації ядерних досліджень CERN. − Сам колайдер, додаткові наукові інструменти, обчислювальні системи та інші елементи інфраструктури поводилися блискуче, забезпечивши здійснення головного наукового відкриття останніх років».
Це відкриття, про яке було оголошено у липні минулого року, було виявленням нової субатомної частинки, що відповідає за багатьма параметрами особливостям бозона Гіґґса, останньої і найбільшої загадки Стандартної Моделі фізики елементарних частинок. Учені вважають, що бозон Гіґґса відіграє ключову роль у багатьох фізичних явищах, забезпечуючи наявність маси у всіх інших елементарних частинок. Упродовж досить тривалого проміжку часу після зупинки колайдера на модернізацію вчені-фізики будуть продовжувати займатися аналізом даних, зібраних датчиками обладнання ВАК, що дозволить отримати більш повну і вичерпну інформацію про нову частинку, подібну на бозон Гіґґса.
До останнього моменту ВАК забезпечував рівень енергії у 4 тераелектронвольт (4 ТеВ) на промінь. За час дворічної перерви його магнітні системи будуть реконструйовані та модернізовані так, що колайдер у 2015 році зможе розігнати промінь до енергії 7 ТеВ, тобто до енергії, на яку спочатку розраховувалася конструкція прискорювача. Але проблеми з магнітною системою і системою підведення енергії, які виникли ще на етапі будівництва прискорювача, призвели до того, що у 2008 році стався вибух, який став причиною затримки початку виконання наукових операцій. Цей інцидент і кілька інших інцидентів дрібнішого масштабу змусили CERN проявити обережність і не дозволити включення обладнання колайдера на максимальну розрахункову потужність.
Під час зупинки Long Shutdown 1, крім магнітної системи та системи подачі енергії, буде проведена реконструкція й інших вузлів прискорювача, починаючи від протонних синхротронів і закінчуючи елементами системи вентиляції тунелю прискорювача.
За матеріалами:http://man.gov.ua/ua/