"Прокачай свій мозок!": практикум від Олени Іпатової для учнів Школи Лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН

У минулому році у Київській МАН було створено Школу Лідерства та фасилітаційних практик – новітнє мотиваційне середовище для розвитку та самовдосконалення юних науковців, де успішно та цікаво проводяться тренінги, фасилітації та надається всебічна підтримка талановитим КМАНівцям. Адже кожен юний науковець має бути креативною сильною особистістю, яка успішно просуває свої ідеї, проекти, стартапи та впевнено крокує вперед до своєї мети.
7 листопада 2019 року відбулось чергове заняття у Школі Лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН – Олена Іпатова, HR-директор компанії «Агромат», бізнес-психолог, бізнес-коуч, яка понад 15 років працює в сфері управління талантами у корпоративному бізнесі, провела практикум «Прокачай свій мозок!», в якому взяли участь не лише вихованців Київської МАН, а й лідери шкільного самоврядування Шевченківського району м. Києва, які з ентузіазмом приєднались до Школи лідерства.
Ще зовсім недавно креативність була найбільш затребувана у творчих індустріях – музиці, мистецтві, кіно, рекламі, телебаченні. Але за даними Всесвітнього економічного форуму, до 2020 року креативність стане однією з трьох найважливіших навичок, які роботодавці цінуватимуть у своїх працівниках, поряд із критичним мисленням та комплексним вирішенням проблем.
Згідно з дослідженням від Adobe, проведеного серед 1000 навчальних закладів, 96% опитаних погоджуються з тим, що креативність – цінна навичка для суспільства. А 78% стверджують, що креативність є важливою у їхній кар'єрі. Майже 68% вважають, що креативність – це те з чим вони народились і те, чому можна навчитись, а 71% зазначає, що поряд з математикою чи фізикою, має бути такий предмет, як креативне мислення. Відповідно до компетенцій, визначених експертами на Світовому економічному форумі в Давосі у 2017 році, креативне мислення входить у ТОП-5 компетенцій найближчого десятиліття. За словами Джиммі Уейлса, креативне мислення – це спосіб мислення, при якому людина здатна відрізняти інформацію від фактів, а з урахуванням нових реалій, дана компетенція стає особливо затребуваною. Едвард де Боно, британський психолог та письменник, що розробив систему організації мислення «Шість шапок мислення», наголошує на тому, що креативність та креативне мислення заохочує людей мислити поза сталими патернами та дивитись на речі з іншої точки зору. Основними навичками креативного мислення є: генерування ідей, відкритість до нового, уява та цікавість, розсудливість і дивергентне мислення (пошук різних рішень для вирішення однієї і тієї самої проблеми).
Саме тому практикум від Олени Іпатової зібрав багато юних винахідників, які просувають свої ідеї на багатьох міжнародних та Всеукраїнських конкурсах, вирішують різні виклики бізнесу, створюють стартапи. Креативне мислення – це саме та навичка, без якої неможливо створити відкриття.
Отже, метою практикуму було на 1,5 години занурити учасників у світ роботи мозку, а саме – у його «творчу лабораторію» та «прокачати», як у тренажерній залі, найважливіший «м’яз» усіх візіонерів, науковців, митців, нобелівських лауреатів та великих спортсменів; розвинути нестандартний, оригінальний тип мислення, здатний привести до несподіваних рішень чи нових відкриттів.
Під час практикуму юні науковці, винахідники та учнівські лідери дізнались:
Яким чином формується наш мозок, характер та поведінка;
Що таке феномен креативності та чому саме зараз він є таким надзвичайно важливим;
Яке останнє наукове дослідження у галузі креативності вразило науковий світ;
Як підготувати себе до вирішення нестандартних завдань;
Що краще у цьому допоможе: кросфіт мозку чи система Станіславського.
А головне, всі присутні змогли прокачати свій «м’яз уяви» – найважливіший м’яз мозку усіх, хто змінює цей світ.
Тренер запропонувала тренінгу учасникам багато практичних кейсів, де вони змогли поєднати аналітику з творчістю та захистити свої ідеї на широкий загал.
Найкреативнішими ідеями визнали такі:
новий вид мистецтва – нанести фарбу на кросівки і танцюючи малювати картини;
«розумна шафа», яка через програмне забезпечення сканує настрій людини та пропонує їй одяг.
Всі учасники практикуму дійшли до висновку, що креативність – головна якість людини в 21 столітті. Вихованці Київської МАН зрозуміли, як важливо розвинути в собі Креативну особистість, яка здатна інтуїтивно відчувати, що потрібно для створення нової ідеї, рішення складного завдання: додати одну деталь або перевернути все догори ногами, придумати принципово нове або розібрати і скласти по-іншому щось вже звичне, діяти усупереч поширеним стереотипам або просто знайти спосіб поглянути на статичні системи динамічно.
Атмосфера на заході панувала дружня та відверта, всі дискусії були жваві та цікаві. Молоді науковці з ентузіазмом висловлювали та обговорювали свої погляди, відчуваючи, що їх думка важлива для інших учасників команди.
Всі учні-члени Київської МАН з нетерпінням чекають на наступну зустріч зі своїми однолітками-науковцями з різних відділень, а також висловили подяку за корисно та цікаво проведений час тренеру Олені Іпатовій та Інесі Пустоваловій, керівнику Школи Лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН, яка організувала цю зустріч.