Права людини починаються з прав дитини

Права людини починаються з прав дитини 4 листопада відбувся навчально-презентаційний тренінг-практикум в рамках пілотного проекту «Омбудсмен», розробленого відділенням філософії та суспільствознавства Київської Малої академії наук учнівської молоді та науково-методичним центром Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації на виконання наказу МОН України від 16.06.2015 р. № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді».


Права людини починаються з прав дитини. Права дитини – це її можливість бути щасливою, незалежною у своїх поглядах, виборі свого  життєвого шляху. Історичний досвід переконує нас, що неможливо створити групу однакових особистостей, потрібно шукати зважений диференційний підхід до кожної дитини.



Правовою освітою та вихованням треба займатися з раннього дитинства, коли дитина тільки вступає в колектив, вчиться жити в суспільстві. Тому, власне, завданням пілотного проекту «Омбудсмен» є, насамперед, розвиток в учнях почуття власної гідності; усвідомлення своїх прав і місця у суспільстві; підвищення рівня політико-правової свідомості учнівської молоді; виховання національно-патріотичних поглядів і переконань, спрямованих на власний захист та захист своєї Батьківщини, відданості своєму народу; формування активної та свідомої громадянської позиції, спрямованої на подолання всіх форм насильства щодо дітей.





Саме цій тематиці був присвячений тренінг, у роботі якого взяли участь:



Кот Тетяна Юріївна, завідувач відділення філософії та суспільствознавства Київської МАН;



Шумякова Надія Василівна, методист суспільних наук Деснянського районного науково-методичного центру;



Пікалюк Тетяна Андріївна, спеціаліст служби у справах дітей Деснянської РДА;





Плакош Аліна Олександрівна і Ткаченко Світлана Василівна, інспектори служби кримінальної міліції по роботі з підлітками Деснянського УВС м. Києва;



Сулима Влад, артдиректор, оператор Prodaksh студії;



Вітюк Олена Володимирівна, головний спеціаліст Деснянського районного управління юстиції міста Києва;



Боришкевич Олександр, помічник народного депутата, юрист в юридичній фірмі «Вrite&Gribe, голова громадської організації «1991. Покоління незалежних», правозахисник, кандидат у депутати Київської облради, партія «Нові обличчя».



Розглядались правові ситуації, визначення, терміни та поняття. Під час змодельованої ситуації учні з’ясовували факти, виявляли проблеми, добирали аргументи та знаходили рішення. Сподіваємось, що на поставлені запитання: «Що означає термін «Омбудсмен»?», «Хто такий омбудсмен?», «Хто є бізнес-омбудсменом в Україні?», «Що входить в обов’язки бізнес-омбудсмена?», «Які скарги не розглядає омбудсмен?», «Чи може омбудсмен примусити Уряд вирішити проблему громадянина?», тощо – відповіді були дані вичерпні.





Учнівська молодь потребує активних ігрових чи розумових дій, але при цьому вона має отримувати знання про свої права, проголошені й захищені законами України. Тобто ігрові чи інші заходи мають бути насиченими правовими питаннями, на які учням буде цікаво надавати відповіді, або демонструвати, як треба себе поводити у тих чи інших ситуаціях відповідно до вимог діючого законодавства або моральних, етичних норм і правил поведінки.





Відверто хочеться, щоб за наслідками усіх цих заходів не забувалися слова педагога А.С. Макаренка: «Наші діти – це майбутні громадяни нашої країни та громадяни світу. Їм належить створювати нашу історію. Вони – майбутні батьки, вони також будуть виховувати своїх дітей. Наші діти повинні вирости чудовими громадянами та гарними батьками. Але й це ще не все: наші діти – це й наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною».



Версія для друку Опубликовано: 09 Листопада 2015
Поділитись: