Перший крок у студентське життя: завершилась осіння настановча сесія Всеукраїнських очно-заочних шкіл Малої академії наук України

Перший крок у студентське життя: завершилась осіння настановча сесія Всеукраїнських очно-заочних шкіл Малої академії наук України Осіння настановча сесія Всеукраїнських очно-заочних шкіл Малої академії наук України завершилася 10 листопада. Упродовж шести днів 146 учнів МАН займалися на базі провідних вищих навчальних закладів України у шести секціях: хімічній, математичній, астрономічній, технічній, лінгвістичній та інформаційно-телекомунікаційних технологій. Учасники Всеукраїнської очно-заочної хімічної школи Малої академії наук України працювали на базі хімічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка та лабораторії «МАНЛаб». Тут учні змогли не тільки послухати лекції з органічної та неорганічної хімії провідних фахівців факультету, а й провести хімічні експерименти. Як зазначила учасниця очно-заочної школи з хімії Марія Безрук із Севастополя, практичні заняття в лабораторіях є неоціненним досвідом. «Лекції були дуже цікаві, ми отримали дійсно нові знання, яких не дадуть у школі», ‒ розповіла дівчина.


 На базі Національного університету імені Тараса Шевченка працювали і математична та фізична очно-заочні школи Малої академії наук України. Робота математичної школи була зосереджена здебільшого на поглибленні теоретичних знань із математики, пізнанні актуальних напрямів сучасних досліджень у галузі математики і ознайомленні з основними алгоритмами розв’язування задач. На думку Олега Перегуди, доцента кафедри загальної математики механіко-математичного факультету КНУ імені Тараса Шевченка, під час таких очно-заочних шкіл учні вперше ознайомлюються з вишем, починають розуміти, наскільки він відрізняється від школи. Також МАНівці розширюють кругозір, адже спілкування з викладачами ВНЗ допомагає їм глибше пізнати матеріал, зрозуміти розв’язки, осягнути предмет вивчення.



 Натомість робота фізичної школи (секція «Фізика та астрономія») була зосереджена здебільшого на практичних дослідженнях, зокрема демонстраційних експериментах на тему «Електростатика. Постійний електричний струм» чи «Коливання та хвилі». Також МАНівці слухали науково-популярні лекції з фізики, практикувались у розв’язуванні задач. МАНівець з Києва Валентин Борейко зазначив, що рівень школи дуже високий: «Мені подобається спілкуватися тут з людьми, які розвинуті інтелектуально, з професорами, які можуть підказати, як розвивати тему наукової роботи».



Уперше цього року на базі Інституту української філології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова працювала лінгвістична очно-заочна школа. Професори та доценти читали лекції так, аби учні зрозуміли: українська мова, яка вивчається у школі, насправді має значно глибшу теоретичну і практичну базу. «Діти на моїй лекції поставили такі запитання, які були цікавими і для мене. До прикладу, я був певен, що ці учні вже не знають теорії про колиску так званих трьох братніх народів. Виявилося навпаки, вони запитали мене, чому для російської, української і білоруської мов виведений спільний корінь, а для інших слов’янських мов ‒ ні. Було приємно дивитись на їхню реакцію під час лекції. У них нові терміни викликали зацікавленість, а не сухість», ‒ розповів професор Анатолій Висоцький, директор Інституту української філології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.



 Уже традиційно слухачів Всеукраїнської очно-заочної фізико-технічної школи секції «Технічні науки» прийняв інженерно-фізичний факультет Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Слухачам школи читали лекції про актуальні напрями сучасних досліджень у галузі технічних наук, міжатомну взаємодію, способи реалізації новітніх технологій і фізичних ідей на адронному колайдері та інші. Що стосується практичних занять, одне з найяскравіших вражень на МАНівців справили відвідини майстерні ливарної справи при кафедрі ливарного виробництва чорних та кольорових металів. Оскільки більшість пам’яток, що дійшли до нас із давніх часів, – прикраси, художні вироби, зброя – були виконані за допомогою ливарства, учні були в захваті. «Особливо цікаво було послухати про адронний колайдер від вчителя фізики, яка побувала в Європейському центрі ядерних досліджень у Женеві, запам’яталася також лекція про ливарне виробництво», поділився враженнями Дмитро Волошин з Кривого Рогу.



 Очно-заочна школа інформаційно-телекомунікаційних технологій працювала на базі Головного навчального центру післядипломної освіти ПАТ «Укртелеком». Під час занять, які здебільшого були практичними, МАНівці вивчали алгоритми роботи пошукових систем, визначали та порівнювали індекси пошуковиків, досліджували захищеність систем. «Осіння школа присвячена пошуку інформації в Інтернеті. На першій лекції я розповідав про інформаційний пошук в Інтернеті. До прикладу, 94% американських викладачів рекомендують як дослідницький інструмент Google, Wikipedia, YouTube, але наголошують, що якість цієї інформації потрібно перевіряти. Також ми досліджували патентний пошук, навіть перевіряли захищеність винаходів», ‒ розповів завідувач кафедри інформаційних технологій ЦПО ПАТ «Укртелеком» Сергій Могильний.



 



За матеріалами: man.gov.ua/ua/



Версія для друку Опубликовано: 16 Листопада 2012
Поділитись: