Навчальний візит молодих економістів до офісу компанії «Adidas-Ukraine»

Натхненну розповідь про «Adidas Group» та ДП «Aдідас-Україна» молоді дослідники почули з уст Людмили Кудінової, провідного фахівця по роботі з персоналом роздрібної мережі. Вона гостинно запросила учнів за великий овальний стіл у кімнаті переговорів, запропонувала втамувати спрагу та написати на беджах власні імена, щоб спілкування мало персональний характер.
Людмила Кудінова розпочала мультимедійну презентацію з того, що озвучила учням місію компанії «Adidas Group»: «Змінюй життя через спорт» і розповіла про ключову роль останнього у житті кожного співробітника. Фахівець запитала учнів, якими видами спорту вони займаються та які їхні найбільші досягнення. Було приємно почути, що молоді дослідники досягнули значних результатів не лише у науці, а й у сучасних танцях, боксі, карате, баскетболі, плаванні та бігу.
Потім усі присутні одержали складне завдання: якомога швидше передати кожному футбольний м’яч, окрім сусідів справа та зліва. У процесі активних тренувань вони наближалися до мети з результатами 40 та 20 секунд, а потім досягнули її за 4 секунди, знайшовши нестандартне рішення та продемонструвавши чудові навички командної роботи.
Людмила Кудінова перерахувала відомих спортсменів та зірок шоу-бізнесу, які носять одяг бренду «Adidas». Так, у взутті Adidas перемагали Мухамед Алі, Штеффі Граф, Мішель Платіні, Зінедін Зідан, Девід Бекхем, Марат Сафін, Ліонель Мессі і багато інших спортсменів. Учні впізнали на мультимедійному слайді старих і нових спортивних «ікон», які носили продукцію бренду.
Талановиті та обдаровані старшокласники з інтересом дізналися про найцікавіші факти з майже 100-річної історії компанії, переглянули короткі навчальні фільми про історію її заснування та спортивний формат її корпоративних заходів.
Своєю назвою бренд зобов'язаний засновнику та професійному спортсмену Адольфу «Аді» Дасслеру, який в 1924 році розпочав створювати спортивне взуття в партнерстві зі своїм братом Рудольфом Дасслером. Вираз «All Day I Dream About Sport» (цілий день я мрію про спорт), який колись вважався справжнім походженням назви, з'явився пізніше. До речі, згодом дороги братів розійшлися, і Рудольф Дасслер створив іншу компанію з виробництва спортивного одягу – «Puma».
Одним з перших великих людей, які носили взуття Аді Дасслера, був великий легкоатлет Джессі Оуенс, якому майстер власноручно доставив перші бутcи з шипами, щоб переконати спортсмена носити їх. Оуенс погодився, і саме у цьому взутті він виграв 4 золоті олімпійські медалі. Після такого успіху кількість замовлень взуття значно збільшилася.
Юні економісти були здивовані, дізнавшись, що у 2006 році Adidas придбала Reebok і стала конкурентом номер №1 для основного лідера з виробництва спортивного одягу у США – компанії Nike.
Сьогодні компанія «Adidas Group» випускає ряд спортивних товарів, адресованих для різних видів спорту: плавання, легка та важка атлетика, футбол, велоспорт, біг, сноубордінг, баскетбол, йога, теніс, волейбол, боротьба тощо.
Учні вражені, що один з трьох логотипів Аdidas, схожий на листок конюшини, символізує земну кулю у розрізі, що опоясана трьома смугами. Це означає присутність Аdidasта духу спорту на усіх континентах. Людмила Кудінова підкреслила, що компанія Адідас є «білою», тобто дотримується усіх норм законодавства при працевлаштуванні працівників, яке можливе лише з 18 років.
Майбутні економісти ставили Людмилі Кудіновій безліч провокаційних та складних запитань, серед яких були такі: «Чи може людина, далека від спорту, працювати у Адідас? Якими є мінуси роботи в компанії? Як співробітники компанії ставляться до китайських підробок своєї продукції? Які явні ознаки підробки? Чи можуть співробітники компанії ходити на роботу у формі бренду-конкурента? Чи є в офісі компанії спортзала? Якими якостями повинен володіти співробітник компанії?»
Пані Людмила розповіла, що серед вакансій компанії є консультанти з фітнесу, консультанти зі стилю, консультанти зі спорту, інструктори з бігу. Основними якостями, якими повинні володіти співробітники компанії, є креативність, впевненість та співробітництво. Дізналися учні і про систему індивідуальних планів розвитку, і про середню заробітну плату продавців-консультантів (6000 грн.) і про жорстоку долю бракованої продукції, яку знищують. Людмила наголосила, що офіційна продукція наявна лише у фірмових магазинах або дисконтних центрах, все інше – не оригінальний Адідас або оригінальний, але завезений контрабандою.
Серед переваг роботи в компанії є забезпечення 2 рази на рік повним комплектом форми, знижки від 40% на продукцію, можливість зробити швидку вертикальну кар’єру зі стартової позиції продавця-консультанта, навчання та розвиток, молода команда, корпоративне життя та можливість змінювати світ.
Дізналися учні і про заходи компанії з популяризації спорту та активного способу життя у столиці, наприклад, безкоштовні тренування бігового ком’юніті Adidas Run Club п'ять разів на тиждень на Оболонській набережній та безкоштовне тренування у зоні перевірки техніки бігу TEST YOUR RUN у ДрімТауні.
Почули МАНівці і про успіхи Adidas Ukraine. Сьогодні вітчизняна роздрібна мережа налічує 1000 співробітників (у світі 40000), середній вік яких лише 25 років. У 2015 році кількість магазинів в Україні налічувала 80 (24 з них у Києві), для порівняння, у 2002 році − 1.
Усі з інтересом дізналися про основні бренди компанії та її внутрішню організаційну структуру. Учнів очікувала цікава рольова гра: вони розділилися на команди та спробували себе у ролі співробітників компанії з різних відділів, які повинні були пояснити присутнім власні робочі функції у процесі відкриття нового магазину Adidas в Україні. Юні економісти чудово впорались із завданням та одержали від Людмили Кудінової різнокольорові корпоративні браслети на згадку.
Впевнені, що набуті знання допоможуть юним науковцям у майбутньому правильно обрати свій професійний та кар’єрний шлях. Будемо раді, якщо вони оберуть об’єктом науково-дослідницьких робіт ринок спортивної індустрії або компанію Adidas.
Колектив відділення економіки Київської Малої академії наук висловлює вдячність:
Людмилі Кудіновій – за натхненне, гостинне та динамічне знайомство юних економістів з компанією «Adidas Group» та ДП «Aдідас-Україна»;
Людмилі Супруненко, організатору й керівнику проекту «Future professionals», – за плідну співпрацю;
Наталії Костянтинівні Новіцькій, завідувачу економічного відділення КЕПІТу, – за допомогу в організації заходу.