"Мовна грамотність - жест любові до своєї країни" - семінар-практикум учнів Київської МАН

"Мовна грамотність - жест любові до своєї країни" - семінар-практикум учнів Київської МАН Ні для кого не таємниця, що сьогодні в нашій країні вельми актуальним є мовне питання, яке потребує поетапного комплексного вирішення. Якщо раніше проблема двомовності мала здебільшого соціально-історичне забарвлення, то нині до нього додався неабияк важливий політичний бекґраунд. У цьому контексті можна говорити й про так званий етичний кодекс, коли вживання мови в Україні стає маркером поваги до своєї нації й водночас збереження гідності себе як громадянина в умовах мілітарної агресії сусідньої країни. Важко не помітити, як сучасний український інфопростір буквально кишить контентом, який стосується мовного питання. Надзвичайно популярною є тема переходу російськомовного населення на українську мову, що породжує резонанс у соціумі, одначе існує ще одне, хай і менш помічене, але не менш важливе питання – це питання мовної грамотності. І його потрібно вирішувати.


20 червня в дитячому оздоровчому таборі «Лідер», що в Пущі-Водиці, відбувся семінар-практикум мовної грамотності для учнів-членів Київської Малої академії наук за участі кандидата філологічних наук, члена Національної спілки письменників України, поета, перекладача, громадського діяча, керівника секції літературної творчості КМАНУМ Ігоря Анатолійовича Астапенка.



Серед завдань були поставлені такі:



- розглянути типові мовні (граматичні,   лексичні, стилістичні) помилки;



- навчитися уникати помилок у повсякденному та офіційно-діловому мовленні;



- мотивувати себе до інформальної освіти в лінгвістичній галузі.



У ході проведення семінару-практикуму була втілена досить проста й дієва методика: після викладу Ігорем Астапенком теоретично-практичного матеріалу на основі прикладів та ілюстрацій учні мали виконати низку цікавих і корисних завдань задля самоперевірки засвоєння нового матеріалу. Під час заходу відбулася ціла дискусія, у процесі якої було з’ясовано низку важливих лінгвістичних нюансів, необхідних для «очищення» й удосконалення вживання української мови. Варто зауважити неабияку активність учнів, що сприяло інтенсивізації зустрічі й збільшенню ефективності спільної роботи.



Наприкінці акції Ігор Астапенко відповів на всі питання охочих, а затим усі разом сфотографувалися для спільної світлини.  У цілому, треба сказати, зустріч видалася цікавою, пізнавальною та динамічною.



Версія для друку Опубликовано: 25 Липня 2018
Поділитись: