Метал навчать не іржавіти

Метал навчать не іржавіти Унікальна ідея нового покриття для металу дасть змогу виробникам металевих виробів давати на свою продукцію пожиттєву гарантію, – переконаний учень Київської Малої академії наук України, Назарій Медюх. Про свій винахід він розповів в інтерв’ю проекту «Інтелект.UA» (www.intellect-ua.info).


 За словами розробника, нова методика захисту металевих поверхонь полягає в об’єднанні відразу двох технологій нанесення на метал захисних матеріалів. «Це електролітичний та електрофоретичний методи. Досі їх застосовували окремо. Треба спочатку нанести одне покриття, а потім просочити його іншим. Це зробить захисне покриття міцнішим, не таким крихким, практично вічним», – пояснив Н. Медюх.



На думку МАНівця, спочатку залізо слід покривати спеціальним матеріалом, створеним на основі металу, а вже потім тими сполуками, які надаватимуть йому потрібних властивостей. «Я розглядав різні методи нанесення захисних покриттів. Перший, найпростіший і найдешевший, полягає у звичайному електролітичному нанесенні металу на зразок. Але при цьому в сам розчин, для покращення властивостей отриманих покриттів, додаються частинки бору», – розповів винахідник. Він також додав, що електролітичне покриття не підходить сполукам, які мають високу температуру плавлення, – це титан, хром, молібден. Технологія електрофоретичного покриття окремо теж не зовсім ефективна. Зазвичай, на метал наносять тугоплавкі матеріали, температура яких вища за температуру плавлення заліза. Це титан, цирконій, хром, вольфрам та ін. Як покриття ці матеріали проявили себе добре. Проте вони крихкі.



 «Повністю позбутися корозії металів неможливо, бо це є закономірний процес. Та реально в рази зменшити швидкість окислення. Метал, оброблений за моєю технологією, підійде навіть для будівництва літаків. Однак захищати поверхні потрібно не лише в авіації. Іржа дошкуляє всім галузям. Щорічно через псування металу з ладу виходить близько 10% усіх споруд на планеті. Особливо тісно з корозією знайомі автовласники та комунальники», – зазначив Н. Медюх.



Експерт Інституту проблем матеріалознавства Андрій Котко наголосив: автомобілі без антикорозійного захисту жили б по кілька років. «Кожен водій захищає свою машину від корозії. Інакше вона не протягне і трьох років. Антикорозійна “броня” сучасного автомобіля, окрім цинкування кузова, передбачає нанесення спеціальних ґрунтовок, емалі та лаку. Але навіть з таким захистом вберегти автівку від іржі неможливо. Особливо корозія чатує на машини у гаражах, які не провітрюються», – пояснив науковець. Зі слів експертів, за великої вологості швидкість корозії металу в замкнутому приміщенні-боксі з бетонною підлогою становить 1 мм на рік.



Винахідник Назарій Медюх запевнив, що його метод захисту металевих виробів не потребуватиме великих коштів. Крім того, під час досліджень МАНівець також знайшов спосіб, як відновлювати вже зношені металеві деталі – шляхом плазмового напилення. За словами винахідника, струмінь плазми найкраще переносить розплавлені частинки корозійностійкого матеріалу на поверхню металу.



За матеріалами: http://new.man.gov.ua/



Версія для друку Опубликовано: 21 Грудня 2011
Поділитись: