Економічна гра «Модель ринкової економіки» для столичних викладачів

Економічна гра «Модель ринкової економіки» для столичних викладачів Скажи мені - і я забуду, покажи мені - і я запам'ятаю,


залучи мене до дій - і я зрозумію.



Конфуцій



(551 - 479 до н. е.)



1 листопада в рамках проведення фестивалю управлінської майстерності «KyivEdFest» у Київському міському будинку учителя відбулася економічна гра «Модель ринкової економіки», яка є адаптацією гри «Кругопотік економічної діяльності» Національної  Ради з економічної освіти США. Її організатором  виступило відділення економіки КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді». Модератором гри стала Олена Володимирівна Кагляк – завідувач кабінету відділення економіки, сертифікований тренер Національної  Ради з економічної освіти США. Це провідна освітня організація в Америці в галузі економіки, заснована у 1949 році, яка займається підготовкою вчителів середньої школи.





Економічні ігри належать до активних методів викладання, які, на думку, багатьох дослідників є найефективнішими в учнівській аудиторії. Але цього разу цільовою аудиторією стали педагоги, які спробували себе у ролі гравців, щоб потім провести аналогічне заняття зі своїми учнями 8-11 класів або студентами І-ІІ курсів коледжів. У навчальному заході взяли активну участь близько 15-ти викладачів економіки таких навчальних закладів столиці: середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 132, ШДС-гімназії «Євроленд», ТОВ «Ліцей політики, економіки, права та іноземних мов», гімназії №283, спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №264 з поглибленим вивченням англійської мови, Коледжу економіки, права та інформаційних технологій ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК». Особливо приємно, що окремі наставники спеціально для участі у заході подолали довгий шлях з інших населених пунктів, як, наприклад, вчитель економіки Волошинівського НВК імені Героя України Руслана Лужевського Київської області.





Економічна гра мала такі навчальні цілі:



1. Визначити основні види виробничих ресурсів та економічний дохід, який дає кожен з них.



2. Надати учасникам можливість спробувати себе у ролі основних суб’єктів ринкової економіки та зрозуміти основні економічні рішення, які вони приймають.



3. Проаналізувати економічні взаємозв’язки, які виникають між домогосподарствами та фірмами в ринковій економіці.



4. Визначити сутність економічної системи та систематизувати основні характеристики ринкової економіки.





О.В. Кагляк розділила викладачів на дві групи та роздала їм матеріал та інструкції до гри: одні стали «підприємцями», інші – «домогосподарствами»  та «власниками ресурсів». Завданням підприємців було заробити найбільшу можливу суму грошей. Для цього вони мали дешево купити виробничі ресурси, перетворити їх на товари або послуги і якомога дорожче продати останні домогосподарствам. Завдання учасників, які грали роль домогосподарств, було протилежним: дорого продати всі наявні ресурси, а потім дешево придбати якнайбільше товарів або послуг, аби задовольнити власні потреби.





Вчителі активно, весело та азартно здійснювали виробничі операції, заключали одне з одним сміливі угоди, впевнено відповідали на запитання ведучої, проявляли неабиякий інтерес до гри.



 



Переможцями гри, яких ми щиро вітаємо, стали:




  • серед підприємців: Наталія Костянтинівна Новіцька, заступник директора з наукової та методичної роботи Коледжу економіки, права та інформаційних технологій ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК»;


  • серед домогосподарств (власників ресурсів): Світлана Юріївна Бут, ЗДНР, вчитель економіки 5-11 класів ТОВ «Ліцей політики, економіки, права та іноземних мов».



Усі переможці та найбільш активні учасники гри одержали економічну та педагогічну літературу на згадку про навчальний захід, кожен учасник − комплект методичних матеріалів для її проведення. Підведення підсумків гри дозволило присутнім глибше зрозуміти секрети успіху основних суб’єктів економіки та зміст основних економічних категорій.





Наостанок Аліна Миколаївна Піліна, завідувач відділення економіки Київської МАН, ознайомила присутніх викладачів з найближчими запланованими освітніми заходами відділення, у яких вони та їхні учні можуть взяти участь.





Після заходу вчителі підходили до персоналу відділення економіки з пропозиціями розвинути співпрацю або провести таку ж гру з учнями на базі їхніх навчальних закладів. Це наштовхнуло персонал відділення економіки на ідею створення спеціалізованого клубу викладачів економіки м. Києва задля популяризації активних методів викладання, обміну досвідом та ефективними вітчизняними та іноземними досягненнями у галузі викладання економічних дисциплін. Сподіваємось на подальші корисні із професійної точки зору зустрічі з колегами у дружній атмосфері та запрошуємо усіх до співпраці!



Версія для друку Опубликовано: 03 Листопада 2016
Поділитись: