Другий день Sustainability Crash Course ONLINE зі сталого мислення та корпоративної соціальної відповідальності

Вони зрозуміли, що корпоративна відповідальність - це не просто тренд, а питання комфорту, безпеки, стабільності держави, стійкості природи. Як перетворити кризу в можливості та про успішні КСВ-кейси компанії SoftServe розповіли Юлія Тарковська, провідна спеціалістка з КСВ, HR маркетинг у SoftServe, та Вікторія Міщук, БФ "Відкриті очі".
Учасники інтенсиву дізналися:
✔Компанія SoftServe налічує понад 8000 працівників;
✔Основні напрямки КСВ - рівні права та можливості, розвиток талантів, IT, екологічні аспекти;
✔Рівні права та можливості: в компанії є програма захисту прав і можливостей, відповідні політики підписує кожен з працівників, є спеціальний комітет, який регулює відповідні порушення;
✔В 2016 році в компанії було 28 жінок, а зараз 34%, що є хорошим показником для технологічної компанії. 49% жінок на керуючих посадах;
✔Нові ініціативи: піклування про здоров'я (запрошення спікерів, медиків), впровадження програм ментального здоров'я (навчання практикам медитацій);
✔Курси з IT для людей з інвалідністю, аудит доступності офісів, щоб приймати таких людей в компанію;
✔Велика увага приділяється розвитку внутрішніх талантів та кар’єрному росту;
✔Щороку система освіти випускає 20 тисяч випускників технічних університетів, але вони не повністю задовольняють потреби IT напрямку, тому компанія приділяємо увагу розвитку студентів. Щороку це понад 150 заходів в університетах, запрошення в офіси;
✔Загалом ІТ компанії не є забруднювачами довкілля, але компанiя думає про встановлення сонячних панелей, проводить заходи в форматі “low waste” (мала кількість відходів);
✔БФ компанії був створений 5 років тому на потреби АТО;
✔Ініціатива йде від працівників і тоді компанія починає реалізовувати проекти;
✔Компанія SoftServe виділила 10 млн гривень на потреби лікарень, необхідне обладнання (маски, костюми захисту);
✔80% донатів йде від працівників компанії.
Як розвиток стартап-екосистеми дасть можливість інноваторам приймати більш сталі бізнес-рішення розповіла Катя Берхаут - засновниця компанії Empowering Innovators, раніше міжнародна директорка TechLeap, Нідерланди. Учасники зрозуміли:
✔Зараз по всьому світі відбувається економічний шок. Через епідемію 50% стартапів втратили значний дохід і очікується втрата прибутків в наступні 3 місяці;
✔Стартап-екосистема відіграє значну роль в розвитку економіки і нашому майбутньому (пошук рішень для глобальних челенджів, створення нових робочих міст, нових індустрій, забезпечення технологічного розвитку та піднесення національних інвестицій в країни);
✔Основні виклики стартапів (згідно аналізу, проведеного в Нідерландах): доступ до фінансів, доступ до талантів, різноманіття та інклюзія, як уряд управляє екосистемами, здатність масштабувати успішні ідеї, залучати кошти;
✔За 5 років в Нідерландах відбувся значний ріст інноваційних хабів у сфері здоров'я, перехідної енергії, гендерної рівності та різноманіття;
✔Лише 8% інвестицій в голландські стартапи були інвестовані в команди із жінками-засновницями;
✔Дослідження показують, що змішані команди з жінок і чоловіків працюють краще;
✔Нідерланди є 7-ою країною в Європі за відсотком стартапів, де хоча б один із засновників - жінка;
✔30 прогресивних венчурних інвесторів створили #Fundright для рівного доступ до фінансування та можливості для всіх засновників, незалежно від їхнього роду та статі.
Як здійснити подорож від ідеї до бізнесу, або як оновити свою бізнес-модель за допомогою інструменту Канвас? Про це учасникам розповіли експерти компанії Noorderwind: Крістіан Маатс, Засновник Oat Shoes, розробник сталих брендів та продуктів., та Санне Мілонас, Партнерка Noorderwind, експертка з валідації та коуч для стартапів. Учасники почули наступні поради:
✔Чітко визначте мету вашої компанії - який вплив ви хочете зробити на людей і світ, в якому живете, яку проблему свого споживача ви хочете вирішити;
✔Думайте про емоції та культурні цінності, які викликає ваш бренд. Дайте відповіді на 4 запитання: В чому ви класні? Як ви комунікуєте? Що ви вважаєте є дійсно важливим? Як ви можете зробити світ кращим?
✔Визначте свою ціннісну пропозицію. Це те, що ви робите, щоб досягти своєї мети;
✔Визначте, як ваша компанія впливає на: власників, робітників, партнерів, споживачів, суспільство та навколишнє середовище;
✔Мета = соціальний та екологічний вплив. Мета + ціннісна пропозиція = впливовий меседж. Мета + ціннісна пропозиція + Корпоративна культура = лідерство та дії;
✔Визначте свої ключові активності та ресурси.
Разом з експертами учасники розібрали усі елементи бізнес-моделі CANVAS та обов'язково застосують усі рекомендації на практиці. Окрім того, дізнались про нові елементи Бізнес-моделі Канвас - екологічний та соціальний вплив (і позитивний, і негативний) і точно зможуть зробити свою бізнес-модель сталою.
Окрім теоретичних питань, учасники викондували і практичні завдання. Якщо у перший день представники кожної організації презентували власні виклики в сучасних умовах, то у другий день влаштували у малих групах мозковий штурм, як компаніям перейти у режим онлайн-діяльності в новiй реальності, викликаної пандемією.
Попереду індивідуальні менторські сесії для кожної організації-учасниці, включаючи Київську МАН, з голандськими експертами у квітні та травні. Після завершення карантину учасники зустрінуться у Львові, щоб презентувати оновлені бізнес-моделі власних організацій.
Висловлюємо вдячність Центру "Розвитку Корпоративної Соціальної Відповідальності" за запрошення взяти участь у заході.