Час як стратегічний ресурс: воркшоп для вихованців Київської МАН

Час як стратегічний ресурс: воркшоп для вихованців Київської МАН «Зазвичай люди не помічають, як біжить час» Антуан де Сент-Екзюпері


Школа лідерства та фасилітаційних практик Київської МАН – новітнє мотиваційне середовище для розвитку та самовдосконалення юних науковців – знову відкрила свої двері для КМАНівців. 15 лютого бізнес-тренер, сертифікований (ECF) організаційний бізнес-коуч, методист Київської МАН Наталія Дзюба разом із практичним психологом Київської МАН Інесою Пустоваловою провели для юних дослідників  воркшоп з тайм-менеджменту.

Шалений потік інформації сьогодення провокує відчуття тотального цейтноту – і годин у добі не вистачає, і життя проходить повз. Юні науковці Київської МАН, які навчаються у школі, беруть участь у різних всеукраїнських та міжнародних конкурсах і олімпіадах, а ще відвідують фестивалі, виставки, гуртки, особливо відчувають брак часу. Невміння правильно структурувати час в контексті власного буття призводить до незадоволеності своєю ефективністю. Щоб ефективно та раціонально використовувати час, потрібно навчитися його планувати.

Під час воркшопу вихованці Київської МАН дізналися, що таке час як стратегічний ресурс  та визначили рівні свого мислення, а також відрізки часу, якими вони вимірюють своє життя. Разом з Наталією Дзюбою вони навчалися каскадувати цілі: стратегічні, тактичні, операційні. Учні поділились на три команди за рівнем свого мислення – «операціоністи», «тактики» і «стратеги» та, отримавши завдання від тренера, почали активно працювати. Як з’ясувалось, серед КМАНівців – учасників тренінгу –найбільше виявилось саме  «стратегів».

Після того юні дослідники розбиралися в питанні, що таке «сухий залишок» інвестованого часу і навчалися хоч трішки його цінувати. Вони дізналися, як працювати із хронометражем і навіщо нам це треба. Пізніше Наталія розповіла, що таке прокрастинація – схильність людини відкладати неприємні завдання на потім, тяжіння до справ, що приносять більше задоволення або швидший результат. Тренер дала корисні поради, як зрозуміти, що ми опинилися у  пастці прокрастинації, та як вибратися з неї.

Наприкінці заходу тренер розповіла КМАНівцям про ще один метод управління часом – матрицю Ейзенхауера. Це один з методів тайм-менеджменту для визначення пріоритетів справ дня. Виглядає матриця як 4 квадрати, які отримуємо шляхом перетину осей «важливо – неважливо» по горизонталі та  «терміново – не терміново» по вертикалі.

Під час воркшопу учасники відпрацювали навички інвентаризації, системного планування (стратегічного і тактичного) та ефективного управління часом, отримали інструменти для прийняття рішень. Використовувались такі форми роботи, як ділові ігри, мозковий штурм, фасилітація (групові обговорення та розв’язання конкретних проблем за допомогою інструментів тайм-менеджменту). Також були розглянуті методи ефективного використання ділового щоденника, метод «Pomodoro» тощо.

Атмосфера під час заходу була дружньою та максимально сприятливою для співпраці, активного обговорення та спільного вирішення проблем, що хвилюють кожного. Учасники з ентузіазмом брали участь в ділових іграх та групових обговореннях, виконували практичні завдання, активно шукали свої внутрішні часові ресурси, висловлювали свої думки та ставили влучні питання.

Впевнені, що знання та навички, отримані під час тренінгу, надали юним науковцям можливість навчитися мистецтва постановки цілей, мотивували раціонально розпоряджатися власним часом та ефективно використовувати можливості власного організму. У результаті ефективність їхньої роботи значно зросте, і вони зможуть встигати значно більше без особливого напруження. Отже, інвестуючи час в ретельне планування, ми в кінцевому рахунку заощаджуємо його та швидше досягаємо мети – ось головний висновок, який зробили учасники тренінгу.



Версія для друку Опубликовано: 19 Лютого 2019
Поділитись: