Дискусійна панель НАУКА в СМАРТФОНІ

Хід дискусії спрямовувала модераторка Ірина Поліщук, директорка Київської МАН, зазначивши у вступному слові важливість застосування різних інструментів цифровізації для сприяння науковій діяльності молоді міста Києва.
Амбітною метою спілкування було визначення тенденцій диджиталізації освітнього процесу, розгляд та обговорення кращих практик застосування цифрових технологій на різних етапах освітнього процесу на прикладі закладу позашкільної освіти м. Києва.
Спікери висвітлювали поставлені питання під різним кутом зору, враховуючи експертну думку, обумовлену напрямом своєї діяльності.
Володимир КОЛЯДЕНКО, кандидат політичних наук, віцепрезидент КТПП, у своєму виступі зазначив, що з точки зору бізнес складової важливо, здійснюючи цифровізаційні процеси, звернути увагу на такі моменти: які аспекти діяльності закладу позашкільної освіти потребують цифровізації, важливість зворотного зв’язку від потенційних користувачів, врахування їх очікувань та потреби, підбір оптимальних цифрових інструментів. Він також зауважив, що під час реалізації діджитал складової освітнього процесу потрібно врахувати ризики залежності молоді від девайсів і гаджетів.
Володимир МОСКАЛЕНКО, начальник відділу закладів вищої освіти, науки, прогнозування та аналізу цільових програм Департаменту освіти і науки м. Києва, як представник міської влади, звернув увагу, що застосування цифрових інструментів в освітньому процесі є на часі. Міська освітня спільнота активно працює в цьому напрямку, а виклики пандемії були лише додатковим поштовхом для інтенсифікації цієї діяльності. Пан Москаленко виказав підтримку ініціативам Київської МАН на шляху реалізації проєктів у сфері цифрової трансформації.
Юрій БОЙКО, кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри комп’ютерної інженерії, начальник Інформаційно-обчислювального центру Київського національного університету імені Тараса Шевченка, лауреат державної премії в галузі науки і техніки України, поділився досвідом зі створення ІТ інфраструктури університету; створення, впровадження та підтримки ІТ продуктів для діяльності університету в напрямку цифровізації. Він зауважив, що важливі персоналізація та зручність використання програм безпосередньо для викладача і студента. Пан Бойко звернув увагу на доцільність застосування технічного інструментарію та конкретизації мети використання.
Валентин ПРОТОПОПОВ, керівник Секції «Київ розумне місто – безпечне для життя», відділення «КИЇВ-СТОЛИЦЯ» Київської МАН; керівник науково-технічної лабораторії «Noosphere Engineering School – KNU» при КНУ імені Тараса Шевченка; завідувач НП Центру відновлювальної енергетики ДНЗ «Київський професійний коледж з ПВФП» поінформував учасників дискусії про досвід Київської МАН у напрямку цифровізації та створення діджитал продуктів для учнівської молоді, яка цікавиться наукою. Він розповів про цифровий застосунок «Київ молодіжний науковий», що сьогодні вже завершений та готовий до використання, та про майбутній амбітний проєкт створення цифрової платформи та застосунку «НіЯ – Наука і Я», направлений на сприяння молоді міста Києва в опануванні освіти наукового спрямування.
Олександр ПАВЛЮК спеціаліст з розробки ІТ продуктів Міністерства внутрішніх справ України, випускник відділення «КИЇВ-СТОЛИЦЯ» Київської МАН поділився досвідом авторського створення цифрових застосунків, зокрема застосунку для персональної безпеки мешканця Києва «Свідомий громадянин» та участі у розробці застосунків «Київ молодіжний науковий» та «НіЯ».
Ірина ПОЛІЩУК, заслужений працівник сфери послуг України, кандидатка хімічних наук, директорка Київської МАН підкреслила важливість та своєчасність цифровізації, визначила роль позашкільної освіти наукового спрямування у формуванні талановитих особистостей, які візьмуть на себе відповідальність за розвиток і майбутнє України, закликала всіх присутніх до консолідації зусиль задля розвитку наукових знань учнівської молоді міста Києва.
За результатами дискусії було сформовано три основних напрямки співпраці, а саме:
1. Проведення опитувань різних категорій користувачів на предмет майбутнього функціоналу цифрового інструменту для здійснення освіти наукового спрямування;
2. Організація та проведення масштабного хакатону для залучення провідних ІТ розробників до роботи над цифровим інструментом «НіЯ»;
3. Підтримка вчителя як ментора у використанні цифрового інструментарію для безпеки здобувача освіти та його постійного зростання в освіті та науці впродовж життя.
Приємно відзначити, що панельна дискусія «Наука у смартфоні» виявила єдність думок та спільну позицію представників освітньо-наукової спільноти, бізнесу, керівництва Департаменту освіти Києва щодо плюсів та ризиків, які є у діджиталізації освітнього процесу.
Підготували
В.Протопопов
Н.Голованова